A 2021/22-es tanévben osztályuk lelkesen vett részt a meghirdetett kihívásokban. Ennek egyik
eredménye, hogy osztálytermünket gazdagítja egy általunk készített babzsák fotel. Idén erre felkerült
a 8. H felirat is. A munkába egyre többen kapcsolódtak be az osztályból, így az egyik kihívás kapcsán azt is láthattuk, hogy ki tud remekül főzni. Egy pénteken, tanítás után társasjátékos délutánt
szerveztünk a kézműveskedés mellé, melyen közösen díszítettük fel az osztályt az általunk készített
természetes anyagokból. Lelkesedésünk kezdő kisgimnazistaként kitartott év végéig, és óriási
örömünkre a mi osztályunk nyerte az éves kihívást, 100 000 Ft-ot egy kirándulásra!
Az osztályban szavazással döntöttünk, és 2022 novemberében mentünk el Budapestre. Tartalmas,
szép napunk volt az eső ellenére is. A Duna-parton megemlékeztünk a tragikus sorsú emberekről,
akik cipőjüket hátrahagyva haltak erőszakos halált a zsidóüldözés során. Következő megállónk során
letelepedtünk József Attila szobra mellé, ahol meghallgattuk a Dunánál című versét Latinovits Zoltán
előadásában. Sétánk következő állomása az Összetartozás Emlékhelyére vezetett, ahol a Trianon
előtti Magyarország összes települése fel van tüntetve. Fő célunk a Parlament meglátogatása volt.
Először egy múzeumpedagógia foglalkozáson vettünk részt. Képzeletünk egy tábori országgyűlésre
repített bennünket a Rákos mezejére. Mi, nemesurak azon vitáztuk, hogy a török elleni harcban a
jobbágyokat fegyverezzük fel, vagy idegen zsoldosokat bízzunk meg a haza védelmével. Ezt
követően vettünk részt az Országház látogatáson.
Nem akartunk túl korán hazaérni, így elmentünk a Városligetbe is a Magyar Zene Házába. Az épület
megtekintésén túl két csoportban a Kreatív Hangtérbe mentünk, ahol önfeledt pillanatokat élhettünk
át a zene birodalmában kalandozva.
Izgalmas volt az is, hogy csak olyan közlekedési eszközre szálltunk, ami Győrben nincs. Utaztunk
metróval, trolival és földalattival. Ezek érdekes és vidám utak voltak, hisz nekünk az is újdonság
volt, hogy milyen módon kell a menetjegyet érvényesíteni, és mozogni a mozgólépcsőn. Persze
térképet is olvastunk, hisz az sem mindegy, hogy a metróvonal melyik végén vagyunk éppen.
Nagyon jól sikerült program volt. Örülünk, hogy az éves munkánkért ilyen nyereményben és
élményekben lehetett részünk! Köszönjük!
Kis Katalin
a 8. H osztályfőnöke